طراحی چاپ چیه؟

طراحی چاپ مفهومی است که اغلب با چاپ اشتباه گرفته می شود - مشتریان معمولاً انتظار دارند که این دو سرویس با ارائه دهنده خدمات یکسان (معمولاً یک استودیوی طراحی) انجام شوند.  

طراحی چاپ چیه؟

همانطور که قبلا ذکر شد، آنچه بسیاری از مردم به اشتباه فکر می کنند این است که چاپخانه ها طراحی گرافیک چاپ را انجام می دهند. اگرچه داشتن این سرویس در خط شما خوب است، اما بسیاری از چاپخانه ها این کار را انجام نمی دهند و فقط به طراحی محدود می شوند.
(اما در چاپ گیلان علاوه بر اینکه طراحی انجام میشود خدمات بعد از آن یعنی چاپ افست بر روی کاغذ دلخواه هم انجام خواهد شد.)
بنابراین، اساساً طراحی چاپ یک فرآیند طراحی گرافیکی است. محصول نهایی آن طرحی به شکل دیجیتال (psd., .tif, .indd و غیره) است که سپس روی موادی مانند کاغذ، مقوا، پلاستیک، فلز، سرامیک و غیره چاپ می‌شود. بنابراین طراحی چاپ می‌شود. ، شامل فرآیند چاپ ، یعنی تولید نسخه های چاپی اسناد و سایر طرح ها نمی شود.
در چاپ گیلان طراحی چاپ برای اهداف مختلفی انجام می شود، اما دو مورد اصلی بازاریابی و آگاهی از برند است.

انواع طراحی چاپ:

طراحی کارت و کسب و کار

کارت های کسب و کار یک ضرورت در هر نوع کسب و کار از آنجایی که آنها بخشی جدایی ناپذیر از هویت نام تجاری است. به منظور ایجاد ارتباطات و گسترش دایره خود را از شرکای کسب و کار (و مشتریان بالقوه) ، داشتن یکی از چنین کارت استادانه طراحی شده چیزی است که هر فرد کسب و کار نیاز به داشته باشد. کارت های کسب و کار معمولا شامل اطلاعات اولیه شخصی (مربوط به کسب و کار) ، مانند نام ، عنوان شغل ، اطلاعات تماس ، و البته ، آرم شرکت و / یا شعار.

طراحی بنر

بنرها به منظور چاپ یک پیام شخصی یا تجاری بر روی تکه ای از پارچه، وینیل، تارپ، و گاهی کاغذ ضد آب طراحی شده اند. از آن ها می توان برای برندسازی یا مقاصد تبلیغاتی، بلکه برای جشن ها و دیگر مناسبت های خصوصی نیز استفاده کرد. به طور طبیعی، آنها برای اولین بار دست نویس و یا -نقاشی شده بودند، اما در حال حاضر طراحی و چاپ دیجیتال - حتی در وب، که سرعت بخشیدن به روند و اجازه می دهد تا برای خدمات طراحی بنر حرفه ای و نتیجه با کیفیت بالا.

طراحی جلد کتاب

شما احتمالا از گفتن 'یک کتاب توسط جلد های آن قضاوت نکنید شنیده می شود. با این حال، این امر در تبلیغات قابل اجرا نیست زیرا بازار انتظارات خاصی دارد وقتی صحبت از آن می شود طراحی جلد کتاب.

book cover design

طراحی بروشور

شرکت ها اغلب نیاز دارند بروشور طراحی چاپ تا خدمات و محصولات ارائه دهنده خود را ارائه دهند. بروشورها بر روی یک تکه کاغذ چین خورده (معمولاً A4، سه بار چین خورده)، یا از چند صفحه طراحی شده اند که به هم دوخته می شوند (اما محدود نیستند). بروشورها اغلب شامل یک لوگو، CTA و یک وب سایت - استادانه همراه با یک پیشنهاد و یا برخی از پیام های تبلیغاتی دیگر طراحی شده است.

طراحی برچسب و بسته بندی

در زمان مصرف گرایی، نقش تجاری بسته بندی و طراحی برچسب این است که جذب مشتریان و محصول ایستادگی کردن از محصولات دیگر در قفسه. برچسب ها و بسته بندی معمولا یکی از خلاق ترین انواع طراحی چاپ از آنجا که تنها ایده های جذاب به جلو می آیند و آن را در بازار ساخته شده است.

label and logo design

طراحی پوستر

پوسترها اساساً اطلاعیه ها، تصاویر یا تبلیغات بزرگی هستند که بر روی یک تکه کاغذ بزرگ چاپ می شوند. آنها حاوی کلمات و تصاویر ترکیب شده برای ارسال یک پیام روشن به رهگذران اما نگاه بهترین زمانی که طراحی و چاپ بر روی کاغذ با کیفیت. انتخاب رنگ، موقعیت عنصر، و کلمات چیزی است که با هم تاثیر می گذارد داشتن آن پیام را از طریق در پوستر.

طراحی کیف خرید

کیسه های خرید یک ضرورت در صنایعی است که محصولات (کفش، جواهرات، لباس، لوازم آرایشی و غیره) را می فروشند. در حال پیاده روی محصول تبلیغاتی، آنها مناسب برای اهداف تبلیغاتی به دلیل آنها معمولا بارها و بارها استفاده می شود.

پیچیدن وینیل (برندسازی خودرو)

پیچیدن وینیل یا پیچیدن خودرو نوعی طراحی چاپی است که متشکل از ایجاد طراحی است که پس از آن برای پوشش یک وسیله نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مشابه به کیسه های خرید، این نوع تبلیغات به خودی خود پرداخت می کند زیرا شانس این است که تعداد زیادی از (متفاوت) مردم قادر خواهند بود برای دیدن طراحی زمانی که وسیله نقلیه در حال حرکت است، در نتیجه بهبود آگاهی از نام تجاری است.

طراحی منو و لیست غذا

منوها و لیست غذا یک ابزار کار اساسی در رستوران ها، کافه ها و دیگر کسب و کارهای پذیرایی است. منوها باید طراحی شوند به طوری که برای نشان دادن چیزهای زیر : برای دادن بینش روشنی از پیشنهاد غذا و نوشیدنی (و البته ، قیمت گذاری) ، و منعکس کننده ماموریت و ارزش های خود را در شیوه ای خلاق و جذاب است.

انواع دیگر طراحی چاپ

  • تقویم
  • کاتالوگ
  • پوشه
  • کوپن هدیه
  • کارت تبریک
  • دعوت
  • جزوه
  • سر لتر
  • طراحی بگ های دستی
  • کارت پستال
  • برچسب
  • بلیط